W związku z częstymi zmianami w przepisach podatkowych, Centrum Informacji Księgowej począwszy od września 2022, publikuje szkolenia online w formie wideo. Szkolenia publikowane są w cyklach miesięcznych. Dostęp do szkoleń uzyskują, biura rachunkowe uczestniczące w Programie C.I.K.
Inicjatywa szkoleń dla biur rachunkowych
W ostatnim czasie mamy do czynienia z istotnymi zmianami w przepisach podatkowych. Uchwalane zmiany wchodzą w życie szybko oraz dotyczą wielu obszarów związanych z prowadzeniem księgowości dla klientów biur rachunkowych.
Analizując projekty ustaw tj. planowane zmiany w przepisach podatkowych, należy stwierdzić, że proces transformacji i modyfikacji prawa podatkowego będzie kontynuowany. Biuro rachunkowe, które chce rzetelnie prowadzić księgowość dla swoich klientów jest zobowiązane do ciągłego kształcenia się i podnoszenia kwalifikacji.
W związku z tym Centrum Informacji Księgowej wyszło z kolejną inicjatywą – cyklicznych szkoleń online w formie wideo z zakresu podatków oraz informacji, które pomagają właścicielom i pracownikom biur rachunkowych prowadzić księgowości dla klientów.
Cel inicjatywy cyklicznych szkoleń online
Celem inicjatywy jest pomoc biurom rachunkowym w dostosowaniu się do, szybko zmieniającego się prawa podatkowego oraz propagowanie idei uczenia i rozwijana się przez całe życie - lifelong learning, która jest szczególnie ważna w branży usług księgowych.
Wybór tematyki szkoleń
Tematyka szkoleń wybierana jest na podstawie sugestii i zapotrzebowania właścicieli biur rachunkowych zgłaszanych m.in. za pomocą ankiet. Tematy szkoleń dotyczą głównie zmian podatkowych oraz informacji, które z punktu widzenia właściciela biura rachunkowego będą wymagały omówienia.
Po wybraniu tematu szkolenia zapraszany jest ekspert, specjalizujący się w danym zagadnieniu, który omawia zagadnienie w sposób rzeczowy i praktyczny.
Tematyka zrealizowanych szkoleń:
- Sierpień 2023: Ulga badawczo-rozwojowa (B+R)
- Lipiec 2023: Schematy podatkowe z perspektywy biura rachunkowego
- Czerwiec 2023: Podatek u źródła
- Maj 2023: Fundacja rodzinna – nowe narzędzie w biznesie
- Kwiecień 2023: Składka zdrowotna z uwzględnieniem zmian w 2023
- Marzec 2023: IP BOX dla programistów. Perspektywa biura rachunkowego
- Luty 2023: Dokonywanie zmian w spółce z o.o. przez Internet (S24)
- Styczeń 2023: Krajowy System e-faktur KSeF - najważniejsze zagadnienia
- Grudzień 2022: Zmiany w CIT 2023 - Polski Ład 3.0
- Listopad 2022: Zmiany w VAT 2022-2023
- Październik 2022: Estoński CIT w praktyce
- Wrzesień 2022: Polski Ład 2.0 - Nowelizacja przepisów o Polski Ładzie, zmiany po 1 lipca 2022
- Sierpień 2022: Zakładanie spółki z o.o. przez Internet (S24) - instrukcja
Dostęp do szkoleń
Pakiet szkoleń jest udostępniany dla biur rachunkowych, uczestniczących w Programie C.I.K., które posiadają odpowiednią wersję współpracy. Dostęp jest nieograniczony – uczestnicy mogą korzystać ze szkoleń w dowolnym momencie, mając jednocześnie dostęp do wszystkich materiałów, które zostały opublikowane w przeszłości.
Zespół Ekspertów zamkniętych szkoleń
Mirela Chomont - Radca Prawny, Doradca Podatkowy, były pracownik organów administracji skarbowej, były członek komisji rewizyjnej Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, wykładowca akademicki, doświadczona trenerka i autorka szkoleń.
Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – rocznik 2010. Absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Katedra Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny.
Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
dr Aneta Nowak-Piechota – Radca Prawny, Doradca Podatkowy, Doktor nauk prawnych, specjalność: prawo podatkowe; rozprawa doktorska pt. „Podatek od wyjścia” obroniona z wyróżnieniem w 2017 r. na Uniwersytecie Łódzkim. Specjalizuje się w podatku dochodowym (CIT + PIT) w e-commerce.
Były wykładowca Podyplomowych Studiów Prawa Podatkowego na Uniwersytecie Łódzkim – w roku bieżącym zajęcia dot. podatku dochodowego od osób prawnych oraz Podyplomowych Studiów Rachunkowości i Zarządzania Finansowego. Adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.
Współpracownik Centrum Dokumentacji i Studiów Podatkowych oraz Fundacji CDiSP. Nabywała doświadczenie w jednej z największych kancelarii konsultingowych (z grona tak zwanej Wielkiej Czwórki) oraz dużych łódzkich kancelariach, specjalizujących się w prawie podatkowym.
Agnieszka Pabiańska – Doradca Podatkowy, Magister prawa Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Praca magisterska pt. „Exchange of information and tax procedures, including legal protection of taxpayers” obroniona w 2011 r..
Specjalizuje się w podatkach pośrednich (VAT + akcyza), kwestiach celnych, podatku VAT zagranicznym, opodatkowaniu e-commerce. Autorka publikacji z zakresu prawa podatkowego, w tym artykułów oraz głos do wyroków. Trenerka na szkoleniach podatkowych krajowych i zagranicznych (w dorobku kilkaset szkoleń głównie z zakresu VAT zagranicznego). Zdobywała doświadczenie w polskich i zagranicznych kancelariach podatkowych, w tym z tak zwanej Wielkiej Czwórki.
Tomasz Połeć – Doradca Podatkowy, Magister Zarządzania i Marketingu - Uniwersytet Warszawski, Licencjat z Finansów i Rachunkowości - Uniwersytet Warszawski.
Specjalizuje się w branży e- commerce oraz logistycznej, podatku VAT i podatkach dochodowych (CIT + PIT). Nabywał doświadczenie z renomowanych kancelariach doradztwa podatkowego, a od 2015 roku jest współwłaścicielem dużego biura rachunkowego.